top of page

Mönsterdelning och inspiration

Público·1 miembro

Exempel / Example / Ejemplo

Hej lägg in en text och bild, stort eller smått det spelar ingen roll. Här är ett litet exempel.

Hej alla virkälskare!

Jag ville dela ett mönster jag nyligen skapade för en vinterhalsduk och hoppas att det kan ge er lite inspiration för era egna projekt! ❄️🧣

Material:

• Garn: Jag använde ett tjockt, mjukt ullgarn i en djup blå färg för att hålla halsduken varm och mysig.

• Virknål: Storlek 6 mm.

• Sax och stoppnål för att fästa trådar.

Mönster:

1. Start: Lägg upp 30 luftmaskor.

2. Varv 1: Virka en fastmaska i andra luftmaskan från nålen, och sedan en fastmaska i varje luftmaska raden ut. (29 maskor)

3. Varv 2: Vänd arbetet, virka en luftmaska, och virka sedan en fastmaska i varje maska från föregående varv.

4. Varv 3-150: Upprepa varv 2 tills halsduken når önskad längd (min blev ca 150 cm lång).

5. Kant: För att ge halsduken en fin avslutning, virkade jag en kant runt hela halsduken med ett enkelt skalbårdsmönster (5 stolpar i samma maska, hoppa över två maskor, fastmaska i nästa maska, hoppa över två maskor, upprepa).

Tips:

• Prova olika färger eller garn för att anpassa halsduken till din stil.

• Lägg till fransar i ändarna för en extra touch!

Inspiration: Jag blev inspirerad av de kalla, klara vinterdagarna och ville skapa något både funktionellt och snyggt. Garnets djupa blå färg påminner mig om vinterhimlen vid skymningen.

Här är en bild på den färdiga halsduken:

Vad tycker ni? Jag skulle älska att se era versioner av denna halsduk eller höra om andra projekt ni jobbar på!

Tack för att ni tittade och hoppas ni får en kreativ och mysig virkstund! 😊

/[Användarnamn]

Hi, enter a text and image, big or small, it doesn't matter. Here is a small example.

Subject: Pattern Sharing and Inspiration: Crocheted Winter Scarf!

Hi fellow crochet lovers!

I wanted to share a pattern I recently created for a winter scarf and hope it can inspire you for your own projects! ❄️🧣

Materials:

• Yarn: I used thick, soft wool yarn in a deep blue color to keep the scarf warm and cozy.

• Crochet hook: Size 6 mm.

• Scissors and tapestry needle for weaving in ends.

Pattern:

1. Start: Chain 30.

2. Row 1: Single crochet in the second chain from the hook, and then single crochet in each chain across. (29 stitches)

3. Row 2: Turn your work, chain one, and single crochet in each stitch from the previous row.

4. Rows 3-150: Repeat row 2 until the scarf reaches the desired length (mine ended up being about 150 cm long).

5. Border: To give the scarf a nice finish, I crocheted a border around the entire scarf using a simple shell stitch pattern (5 double crochets in the same stitch, skip two stitches, single crochet in the next stitch, skip two stitches, repeat).

Tips:

• Try different colors or yarns to customize the scarf to your style.

• Add fringes to the ends for an extra touch!

Inspiration: I was inspired by the cold, clear winter days and wanted to create something both functional and stylish. The deep blue color of the yarn reminds me of the winter sky at dusk.

Here’s a picture of the finished scarf:

What do you think? I would love to see your versions of this scarf or hear about other projects you're working on!

Thanks for looking and I hope you have a creative and cozy crochet time! 😊

/[Username]

Hola, ingresa un texto y una imagen, grande o pequeña, no importa. He aquí un pequeño ejemplo.

Asunto: Compartiendo patrones e inspiración: ¡Bufanda de invierno a crochet!

¡Hola amantes del crochet!

Quería compartir un patrón que creé recientemente para una bufanda de invierno y espero que pueda inspiraros para vuestros propios proyectos! ❄️🧣

Materiales:

• Hilo: Utilicé hilo de lana grueso y suave en un color azul profundo para mantener la bufanda cálida y acogedora.

• Ganchillo: Tamaño 6 mm.

• Tijeras y aguja de tapicería para esconder los cabos.

Patrón:

1. Inicio: Haz 30 cadenas.

2. Fila 1: Haz un punto bajo en la segunda cadena desde el gancho, y luego un punto bajo en cada cadena a lo largo de la fila. (29 puntos)

3. Fila 2: Gira tu trabajo, haz una cadena, y haz un punto bajo en cada punto de la fila anterior.

4. Filas 3-150: Repite la fila 2 hasta que la bufanda alcance la longitud deseada (la mía terminó midiendo aproximadamente 150 cm de largo).

5. Borde: Para darle un buen acabado a la bufanda, hice un borde alrededor de toda la bufanda utilizando un patrón sencillo de punto concha (5 puntos altos en el mismo punto, salta dos puntos, punto bajo en el siguiente punto, salta dos puntos, repite).

Consejos:

• Prueba diferentes colores o tipos de hilo para personalizar la bufanda a tu estilo.

• Añade flecos en los extremos para un toque extra.

Inspiración: Me inspiraron los días fríos y claros de invierno y quería crear algo funcional y elegante. El color azul profundo del hilo me recuerda al cielo de invierno al atardecer.

Aquí hay una foto de la bufanda terminada:

¿Qué opinan? ¡Me encantaría ver sus versiones de esta bufanda o escuchar sobre otros proyectos en los que estén trabajando!

¡Gracias por mirar y espero que tengan un tiempo de crochet creativo y acogedor! 😊

/[Nombre de usuario]

5 vistas

Acerca de

Mönsterdelning och inspiration / pattern sharing and inspira...

bottom of page